Задоволенність якістю освітніх програм

На засіданні кафедри державного управління, публічного адміністрування та економічної політики 21 грудня 2023 року було розглянуто результати опитування «Задоволеність якістю освітньої програми» за 2023-2024 н.р. за освітньою програмою «Публічне управління» та за освітньою програмою “Економічна теорія та економічна політика”, здійсненого сектором забезпечення якості освіти навчально-методичного відділу ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Метою цього опитування було визначення рівня задоволеності якістю освітньої програми. Опитані респонденти: здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 4 курсу навчання за ОПП «Публічне управління» та “Економічна теорія та економічна політика”.


ОПП «Публічне управління»

Метод опитування: анонімно, онлайн-опитування. Строки проведення: жовтень 2023 р. Участь респондентів: 52,4 % (від тих, хто навчається на ОП). За отриманими результатами опитування задоволеність якістю освітньо-професійної програми склала 86,6 % (середнє значення за позитивними відповідями). Задоволеність якістю ОП, за наступними блоками запитань: якість викладання – 81,8 %, якість оцінювання – 90,9 %, доступ до інформації щодо ОП, структура ОП – 78,8 %, академічна підтримка та освітнє
середовище – 89,6 %, індивідуальна траєкторія навчання – 90,9 %, практична підготовка – 84,8 %, загальне враження – 78,8 %.
За результатами проведеного аналізу відповідей здобувачів освіти за кожним питанням опитування було рекомендовано провести наступні заходи:
необхідно переглянути перелік і зміст навчальних дисциплін, що викладаються на ОПП «Публічне управління» та оновити методи навчання, які забезпечать більш ефективне засвоєння навчального матеріалу, викладачам рекомендувати підвищувати кваліфікацію за напрямками викладання своїх дисциплін. Оновити та удосконалити критерії оцінювання завдань дисциплін ОП,
частіше нагадувати здобувачам освіти про порядок вирішення спірних ситуацій оцінювання, підвищити об’єктивність оцінювання відповідей студентів та обов’язково робити коментарі з приводу якості виконання здобувачами освіти їх робіт. Частіше проводити різні заходи щодо ознайомлення здобувачів освіти з політикою університету щодо академічної доброчесності. На ці заходи
запрошувати здобувачів освіти, завідувачів кафедр, гарантів освітніх програм, відповідальних за академічну доброчесність на кафедрі, науково-педагогічний персонал ХНЕУ ім. С. Кузнеця.
необхідно переглянути навчальне навантаження за освітньою програмою на предмет його оптимальності; слід частіше нагадувати студентам про роботу практикуючого психолога, місце його розташування та години прийому та можливість прийому в онлайн режимі; проводити роботу з деканатами та викладачами кафедри щодо лояльності у вирішенні навчальних та організаційних
питань здобувачів освіти; інформування здобувачів освіти про наявні процедури захисту, котрими можна скористатися у разі виникнення небезпечних ситуацій.
Рекомендується періодично оновлювати систему ПНС, додаючи нові функції та можливості для продуктивного онлайн навчання (що з 01.12.2023 р. і було зроблено фахівцями відповідного відділу); деканатам, кафедрам та відділам університету продовжувати адаптуватися до нових умов праці; викладачам більш уважніше ставитися до проблем здобувачів, надавати їм можливість здавати
завдання по індивідуальному графіку та навчатися асинхронно тощо.
викладачам кафедри та кураторам академічних груп наполягати на більш досконалому вивченні силабусів, програм та іншої інформації здобувачами освіти, котрі обирають вибіркові дисципліни; зробити інформацію про програми академічної мобільності, програми двох дипломів більш доступною для здобувачів освіти – розміщувати на сайті кафедри та факультету; рекомендувати викладачам ОП передбачити варіативну частину завдань, форм та методів їх виконання; також рекомендується надавати більше інформації здобувачам освіти на початку кожного семестру щодо можливості вивчення навчальних дисциплін на платформах
Coursera, Cisco тощо.


ОП “Економічна теорія та економічна політика”

Метод опитування: анонімно, онлайн-опитування. Строки проведення: жовтень 2023 р. Участь респондентів: 83,8 % (від тих, хто навчається на ОП). За отриманими результатами опитування задоволеність якістю освітньо-професійної програми склала 80,2 % (середнє значення за позитивними відповідями). Задоволеність якістю ОП, за наступними блоками запитань: якість викладання – 82,4 %, якість оцінювання – 80,8 %, академічна підтримка та освітнє середовище – 87,7 %, індивідуальна траєкторія навчання – 87,8 %, практична підготовка – 69,7 %, загальне враження – 80,8 %.

За результатами проведеного аналізу відповідей здобувачів освіти за кожним питанням опитування було рекомендовано провести наступні заходи:

варто оновити перелік і зміст навчальних дисциплін, що викладаються на ОП «Економічна  теорія та економічна політика» та оновити методи навчання, які забезпечать більш ефективне засвоєння навчального матеріалу, викладачам рекомендувати підвищувати кваліфікацію за напрямками викладання своїх дисциплін. Нагадувати здобувачам освіти про порядок вирішення спірних ситуацій оцінювання, підвищити об’єктивність оцінювання відповідей студентів та обов’язково робити коментарі з приводу якості виконання здобувачами освіти їх робіт. Підвищити регулярність різних заходів щодо ознайомлення здобувачів освіти з політикою університету щодо академічної доброчесності. На ці заходи запрошувати здобувачів освіти, завідувачів кафедр, гарантів освітніх програм, відповідальних за академічну доброчесність на кафедрі, науково-педагогічний персонал ХНЕУ ім. С. Кузнеця.

слід частіше нагадувати студентам про роботу практикуючого психолога, місце його розташування та години прийому та можливість прийому в онлайн режимі; проводити роботу з деканатами та викладачами кафедри щодо лояльності у вирішенні навчальних та організаційних питань здобувачів освіти; інформування здобувачів освіти про наявні процедури захисту, котрими можна скористатися у разі виникнення небезпечних ситуацій. Рекомендується періодично оновлювати систему ПНС, додаючи нові функції та можливості для продуктивного онлайн навчання (що з 01.12.2023 р. і було зроблено фахівцями відповідного відділу); деканатам, кафедрам та відділам університету продовжувати адаптуватися до нових умов праці; викладачам більш уважніше ставитися до проблем здобувачів, надавати їм можливість здавати завдання по індивідуальному графіку та навчатися асинхронно тощо.

викладачам кафедри та кураторам академічних груп наполягати на більш досконалому вивченні силабусів, програм та іншої інформації здобувачами освіти, котрі обирають вибіркові дисципліни; зробити інформацію про програми академічної мобільності, програми двох дипломів більш доступною для здобувачів освіти – розміщувати на сайті кафедри та факультету; рекомендувати викладачам ОП передбачити варіативну частину завдань, форм та методів їх виконання.

Задоволенність якістю освітніх програм

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

This is default text for notification bar